همایش آموزشی ارائه راهکارهای فروش صنایع دستی و فرش در زمان رکود
برگزاری همایش آموزشی در دانشگاه هنر تهران با همکاری خانه خلاق و نوآوری بهین تاج هنر
شرکت یاس نوین پارسه در تاریخ ۵ شهریور ماه ۱۴۰۴ همایش آموزشی با عنوان “ارائه راهکارهای فروش صنایع دستی و فرش در زمان رکود” را با همکاری “خانهٔ خلاق و نوآوری بهینتاجهنر” در دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر تهران با حضور هنرمندان، فعالین و سرخوشههای صنایع دستی و فرش برگزار کرد. این همایش که بصورت آنلاین از طریق کانال روبیکای شرکت یاس نوین پارسه نیز پخش گردید، به منظور بررسی چالشها و ارائه راهکارهای مؤثر در زمینه فروش صنایع دستی و فرش در شرایط اقتصادی دشوار طراحی شده بود.
در آغاز این همایش، آقای محمد هاشمی، مدیر دپارتمان صنایع دستی یاس نوین پارسه، به ارائه مباحثی در مورد “اصول TRIZ” پرداخت. وی در این سخنرانی به تکنیکهای خلاقانه و نوآورانه برای جذب مشتریان و افزایش فروش در دوران رکود اشاره کرد و بر اهمیت استفاده از روشهای جدید فروش تأکید نمود.
در ادامه، سرکار خانم نرگس شایق، صادرکننده موفق صنایع دستی، تجربیات خود را در زمینه فروش و صادرات این محصولات به اشتراک گذاشت. وی به چالشهایی که در این مسیر با آنها مواجه شده بود، اشاره کرد و نکات ارزشمندی را برای حاضرین بیان کرد. همچنین آقای بهنام راشد، مدیر برندسازی ساریگل، به بررسی دشواریهای تولید و فروش فرش در زمان رکود پرداخت و راهکارهایی برای مقابله با این چالشها ارائه داد.
در پایان این همایش، از خانم دکتر زهرا احمدی، دانشیار گروه فرش و مدیر موسس خانه خلاق و نوآوری بهین تاج هنر و جمعی از مدیران و اساتید دانشگاه تقدیر به عمل آمد. این همایش همچنین با قدردانی و ارائه لوح تقدیر به دانشجویان گروه نوای فرش به پایان رسید و فرصتی برای تبادل نظر میان فعالان این حوزه را فراهم آورد.
این رویداد که با حمایت گروه اقتصاد مردمی برگزار شد، گامی مؤثر در راستای معرفی میز تخصصی صنایع دستی و فرش کشور است و امید میرود که باعث ارتقاء سطح دانش و مهارتهای فعالان این حوزه شود.